13 August 2024

Vier tips voor het schrijven van een goede waardering

Hoe schrijf je een goede waardering? Waar hou je best rekening mee als je een waardering indient? En hoe zorg je ervoor dat jouw waardering zeker op het platform terecht komt? We geven je graag enkele tips mee. 

Schermafbeelding 2024 08 13 155919
1. Zorg voor een juist e-mailadres

Bij het Waarderingsplatform willen we er zeker van zijn dat alle waarderingen van echte personen komen. Daarom accepteren we enkel waarderingen die met een geldig e-mailadres ingediend worden. Het is dus belangrijk dat je nadat je je waardering geschreven hebt een juist e-mailadres invult, want enkel zo kan je waardering online komen.

2. Benoem of beschrijf geen personen

We vinden anonimiteit erg belangrijk, zowel van indieners van een waardering als van personeelsleden en gebruikers van een organisatie. We vragen daarom om geen namen te vermelden in je waardering, en ook geen personen te beschrijven die door de beschrijving niet meer anoniem zijn (bv. “de directeur”, “de hoofdverpleegster met de rode bril”…). Een uitzondering hierop is bijvoorbeeld een onthaalouder van wie de naam gelijk is aan de naam van de organisatie. Die onthaalouder mag je dan natuurlijk wel benoemen.

3. Vergeet niet te publiceren

Als het redactieteam jouw waardering goedkeurt, krijg je een mail om jouw waardering te publiceren. Enkel als je zelf op de knop “waardering publiceren” in deze mail klikt, wordt je waardering effectief gepubliceerd en staat ze op het Waarderingsplatform. Vergeet deze laatste stap dus zeker niet, anders kunnen andere bezoekers en de organisatie je waardering niet zien.

4. Maak geen melding van klachten op het Waarderingsplatform

Het Waarderingsplatform is geen klachteninstantie. Bij een klacht verwacht een melder dat er een gepaste actie wordt ondernomen op basis van de klacht. Een waardering is daarentegen een spontane, subjectieve appreciatie van de gebruiker of de omgeving waarop enkel de betrokken organisatie kan reageren. Het Waarderingsplatform neemt zelf geen actie of doet geen onderzoek naar klachten. Hier vind je de verschillende klachtenlijnen per sector terug.  

Wil je melding maken van een mogelijk verontrustende situatie? Neem dan contact op met 1712. Zij bekijken samen met jou wat je best kan doen.

Foto (c) Spike Mafford, Canva

Ook interessant voor jou

Modern Brown Quote Instagram Post (1)

Dag van de ouderen: ervaringen uit de woonzorgcentra in de kijker

01 October 2024
Waarderingen Verzamelen, Hoe Doe Je Dat (580 X 350 Px) (1)

Waarderingen verzamelen, hoe doe je dat? Vijf inspirerende voorbeelden

27 September 2024

Deel je ervaring met anderen

Schrijf een waardering